-
til Miljødirektoratets høring om endringer i klimakvoteforskriften
Høringssvar fra NHO Luftfart til Miljødirektoratets høring om endringer i klimakvoteforskriften
-
Samarbeid om miljøkonferanse
NHO Luftfart arrangerte miljøkonferanse om biodrivstoff til luftfart og utvikling av elektriske fly sammen med Avinor og Zero.
-
May-Lene Iversen har begynt i NHO Luftfart som advokat/forhandler
May-Lene Iversen har begynt i NHO Luftfart som advokat/forhandler. Hun har sin første arbeidsdag hos oss i dag, 19. mai.
-
NHO Luftfart søker næringspolitisk rådgiver
Ønsker du å bidra til en grønn og konkurransedyktig luftfartsnæring? NHO Luftfart søker næringspolitisk rådgiver som vil bidra til at luftfarten raskere blir fossilfri og at våre medlemmer, med norske lønns- og arbeidsvilkår, har konkurransedyktige rammevilkår.
-
NHO Luftfart har avholdt generalforsamling
NHO Luftfart avholdt generalforsamling i Næringslivets hus, 15. november. Møtet ble ledet av NHO Luftfarts styreleder, Anne-Sissel Skånvik (Norwegian).
-
Konferanse om bærekraftig flydrivstoff på Sentralen i Oslo torsdag 13. april
Norsk luftfart har satt mål om være fossilfri i 2050. Bærekraftig flydrivstoff vil bli svært viktig for at målet kan nås. Omstillingen vil bli krevende for luftfarten, men representerer også spennende industrimuligheter for Norge.
-
NHO Luftfart skal ha møte med Justis- og beredskapsdepartementet om "entry/exit"
EU har vedtatt en forordning om et nytt og utvidet system for elektronisk registrering av tidspunkt og sted for inn- og utreise over Schengen-samarbeidets yttergrenser. Norske myndigheter har lagt seg på en såkalt O+ løsning. Dette betyr manuell kontroll av de reisende – noe som vil medføre et behov for en vesentlig oppbemanning av grensekontrollpunktene. Norske myndigheter har besluttet at flyselskapene må finansiere denne myndighetsoppgaven gjennom en økt passasjeravgift. Dette mener vi er prinsipielt galt og NHO Luftfart vil ta dette opp med politisk ledelse i Justis-og beredskapsdepartementet i møte 12. januar 2023.